torsdag 20 januari 2011

Babysim & fullmåne...

Idag har jag och lillebror varit på terminens första babysim.
Måste medge att det är rätt skönt att få sjunka ner i 35 gradigt vatten.
Lilleror tycker det är jätte mysigt och somnar nästan när han får flyta länge på rygg i vattnet.
Rätt märkligt att man som bebis redan nu vid 11 månaders ålder, själv kan hålla sig fast i relingen ovanför vattnet.
Tydligen ligger det i överlevnadsinstinkten och i generna att hålla sig själv ovanför ytan om det finns något att klamra sig fast i.

Lillebror är ett riktigt blötdjur.

Är det inte babysim i badhuset så är det hemma i badkaret.

När det var dax att köra hem ifrån badhuset hade det hunnit att bli mörkt och jag kunde se en otroligt stor och vacker måne på himlen.
Det var fullmåne natten som gick och ikväll kunde man se en jättemåne, nästan precis som i en disneyfilm.
Tyvärr hade jag inte kameran med mig i bilen och mina försök att ta ett snyggt kort på månen när jag kom hem över den extremt översvämmade ån misslyckades.
Jag har nog inte rätt objektiv till detta + att jag saknade stativ. =0/

Det fick bli en googlad måne istället, men rätt likt vad jag såg ikväll...

Inga kommentarer: