söndag 9 januari 2011

Töväder...

Töväder och gråtrista dagar som idag är inte mina favoriter precis, dagar som denna ger mig liksom inte någon energi.
Jag är ju en människa som älskar snö och vintern, så tö är för mig lite deprimerande, speciellt såhär tidigt på året. =0(
Hade velat att vintern skulle vara lite längre, vi får hoppas att det vänder igen så alla glada skolbarn kan få ett riktigt fint sportlov i februari.

När man inte får energi ifrån solen och naturen utomhus så får man skapa egen positiv energi inomhus istället.
Barnen och jag har gjort vad vi har kunnat för att ha en trevlig dag tillsammans och det har blivit allt ifrån att titta på foton och filmer ifrån hela året som gått på datorn, till att bygga pussel och diska.
Storasyster har ännu inte kommit på att diska förhand egentligen inte är en lek, så att tappa upp varmt vatten i vasken och ta fram en skursvamp, diskborste och göra "lubblor" [översättning= bubblor] i vattnet är rena festen för henne. =0)
Jag hittade en ljudlös liten film när hon var ca 1 ½, och hon diskar lika duktigt nu som då... =0)
Hon var så söt och det var också lite kul för mig och se vårt kök som då var under helrenovering, idag ser det lite mer annorlunda ut. =0)

Inga kommentarer: