söndag 30 januari 2011

Kalle på Spången...

Idag har barnens farmor varit här hemma och passat storasyster och lillebror ett par timmar, medan jag och maken passade på att åka och äta god mat hos vår lokala gästgivare.
Anledningen att vi unnade oss detta är att jag blir ett år äldre i morgon och eftersom det då är en vanlig vardag med arbete/studier för maken och vardagsysslor för mig och barnen så passade vi på att fira lite idag bara han och jag. =0)
Underbart god mat gör de på Spångens Gästgivaregård och vi åt "Skånepanna" båda två, mumms...
Fläskfilémedaljonger, skånsk potatis och bacon med primörer, underbart gott!
När vi hade ätit upp och var riktigt mätta så fick våra bordsgrannar in sin mat, äggakaka med tonvis av fläsk och lingon, gud vad det såg gott ut!
Hade det inte varit för att vi var så mätta så hade vi satt oss ner igen och beställt en omgång äggakaka också. =0)

Vi lämnade gästgivaregården och styrde i det fina vädret mot stora leksaksaffären i staden för att inhandla barnens födelsedagspresenter, detta var enda tillfället vi hade att fixa presenterna utan att barnen var med.
Hoppas de blir glada när födelsedagarna kommer! =0)

Nu ska resten av söndagen ägnas åt barnlek, soffmys och förhoppningsvis ett bad innan det är dax att somna innan jag blir ett år äldre. ;0)





2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som ni haft en underbar dag med mycket god mat!
Att du fyller år i morgon är noterat sedan länge.. så ett STORT grattis på 33-årsdagen :0)
/JK

Wessmantorp sa...

Tack så mycket snälla Jörgen! =0)