onsdag 12 januari 2011

Maktlöshet...

 
Foto: Nick de Villiers
 
När jag satt och surfade Aftonbladet precis så föll ögonen på denna bilden ovan med dess artikel.
Tårögt insåg jag hur många människor och djur som nu lider oerhört i dessa skyfall som nu orsakat en naturkatastrof på andra sidan jorden.
Maktlöst kan man bara sitta hemma framför datorn och konstatera att de i Australien nu behöver massor av frivilliga för att hjälpa till att evakuera människor och djur.
Denna bild skar rakt in i själen på mig och för mig säger den mer än 1000 desperata ord...
 
Likaså bilden från Haiti, att skänka en timlön för att hjälpa barnen är inte mycket att begära.
 
 
 

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja det är så hemskt med naturkatastrofer, människorna blir så maktlösa. Hörde på nyheterna imorse om en familj som satt fast i en bil i Australien, Räddningstjänsten kom på plats & skulle rädda de 2 pojkarna i baksätet. 12-åringen hade bedjat om att de skulle rädda hans lillebror först och de hann precis få ut lillebror sen åkte bilen iväg i vattenmassorna....måtte han bli en ängel i himlen! Jag kom till jobb med mascaran på hakan :o(

Wessmantorp sa...

Usch, jag hörde det också...
Han har säkert fått änglavingar...