tisdag 28 december 2010

Biografen...

Igår var jag, min ena syster, systerson och hans kompis och tittade på bio.
Enligt tradition så brukar det alltid bli en bio i samband med julen, oftast brukar det bli precis innan jul den 22 eller 23 december.
Hur mysigt som helst att bara få koppla av i julstressen och gå in i en biosalong med popcorn.
I fjol så såg vi Charls Dickens "A Christmas Carol" i 3D vilket också blev min första 3D upplevelse på biografen, riktigt coolt!

Men i år fanns där inget vi redan inte hade sett som verkade bra förrän på juldagspremiären, därför blev det bio efter julhelgen i år.
Narnia - The voyage of the dawn treader var ju absolut det naturligaste och bästa valet, även denna i 3D.
Som tidigare skrivet så är C.S Lewis underbara böcker filmatiserade och det är hur underbart som helst att få se.
Denna film rekommenderas absolut till de som har barnasinnet kvar eller till de som har barn i lämplig ålder då det blir lite mörk emellanåt.

Jag kan förstå att man valt att hoppa över böcker när man gjort Narnia-filmerna och jag tror själv att det inte blir fler filmer nu även om det finns två böcker kvar i kronologin.
Det lämnades en liten öppning för en eventuell fortsättning men originalkaraktärerna har blivit så gamla nu att de inte kan komma tillbaka till Narnia fler gånger och det fälldes faktiskt ett par tårar på slutet.

Inga kommentarer: