torsdag 23 december 2010

Lilljulafton...

Lilljulafton idag och det som man svor på i fjor att man absolut inte skulle göra i år är ett minne blott! =0/
Jag svor på att jag aldrig skulle ut och handla mat på Lilljulafon fler gånger och ändå stod jag där idag och krigade med alla andra icke framförhållningsdugliga medmänniskor.
Vi slogs om de sista prinskorvarna, revbenspjällen och sista Alladin asken likt vilda djur.
Som tur var så hade jag ett hemligt vapen i form av lillebror som kunde charma mina fiende så jag kunde avancera när de var upptagna med honom.
Jag vann nästan alla slagen utom den för en ask Paradis eller Alladin.
Nåja, om jag är riktigt snäll så får jag kanske en av tomten istället?

Enligt tradition så ser vi alltid på Polar Expressen på Lilljulafton och efter kvällsmaten hoppade vi alla upp i TV-soffan, mysigt
Det är verkligen en underbar historia och ett måste för alla er som inte sett den.
Storasyster såg den för första gången och detta med stora ögon och hon var extremt exalterad mot slutet när hon fick de jultomten.



Josh Grobans "Belive" som är ledmotiv till filmen Polar Expressen

Inga kommentarer: