torsdag 16 december 2010

Operation julstädning påbörjad...


Oj då, sent igår kväll fick jag julstädningspanik när jag insåg att det bara är en vecka kvar till jul.
Hej och hå sa jag och började städa tills klockan nästan var midnatt.

Visst, man kan gå omkring och småpyssla på dagen när barnen är uppe men det blir liksom aldrig något ordentligt gjort för det jag försöker städa undan åker fram nästan lika fort igen när barnen är igång.
Man blir avbruten i städningen nästan hela tiden så nu får jag göra riktiga kraftansträngningar på kvällarna istället när barnen lagt sig.

Ni kan ju själv tänka er när jag springer omkring som en yr höna och försöker damma, putsa fönster, dammsuga och torka golven.
Med en stor hårig hund och två katter så blir det en hel del hår som måste omgrupperas till dit pepparen växer!

Jag såg en härlig annons häromdagen på Facebook, man skulle kanske lägga in något liknande på Blocket...

Sugen på keldjur?

Pga tidsbrist måste jag omplacera mina kära dammråttor.
Kan hämtas GRATIS och du får själv fånga dom.

Dom är stillsamma och lugna och orsakar inte så mycket bråk, ligger mest i hörnen, är förtjusta i
golvvärme.

De är alla grå, i olika nyanser.
De är könsmogna, översexuella och har en tendens att föröka... sig i rasand...e ......fart =))

Man kanske skulle ringa tanterna i "Rent Hus"?

Inga kommentarer: