lördag 18 december 2010

Födelsedagskalas...

Inte nog med att det snart är jul med en massa julstök så har vi även 4 stycken födelsedagar i December, mamma, svärmor och mina 2 systrar.
Mamma fyllde år den 5:e, lagom tills vi kom hem ifrån Stockholm.
Svärmor fyllde år den 9:e och systrarna mina fyllde år i går den 17:e.

Naturligtvis var vi på födelsedagskalas för de två jubilarerna.
Mmm, vad god mat vi fick..., dansk fläskstek med svål och alla andra tillbehör!
Eftersom hela släkten är lite av "godmat dyrkare" och en del av oss äter för ett helt kompani så skulle man egentligen ha servera det som min ena syster sa skämtsamt i fodertråg till oss alla grisar. ;0)

Kvällen slutade med att vi alla fick rulla hem på vars ett håll efter att även ha lyckats trycka ner lite tårta.
Jag drack dessutom för första gången på 19 månader alkoholhaltiga drycker i from av en liten Baylies till kaffet.
Jag blev riktigt glad och lycklig i huvudet, billig fylla... ;0)

Min syster hade så fint julpyntat och det var så mysigt att titta ut genom fönstren i snön och se alla andra höghus med stjärnor, adventsljusstakar och juleljus i vart enda fönster.




Mor & dotter eller mormor & mamma eller gamlamormor & mormor

Sist men inte mins så måste ju Simon också få vara med.

Inga kommentarer: