tisdag 21 december 2010

Nu skiter jag i det...

Idag har jag insett att jag inte kommer hinna putsa, städa, organisera och göra en riktig omstart av mitt hem innan jul, så nu skiter jag i det...
Tänker inte stressa en ända sekund till över detta påhittade måste!
Här är helt OK som det ser ut nu, men i min lilla fanatiska hjärna så hade jag hoppats på att allt skulle vara "perfekt" inför julen, löjligt!
Det är bara att inse att man har lite väl höga förväntningar på sig själv ibland.
Gud vad skönt att ha jagat iväg det lilla hjärnspöke, han får gärna åka iväg och städa någon annanstans! ;0)

I eftermiddags så hade vi hela huset fullt av goda vänner och härliga barnskratt (dock även lite barngråt).
Vi hade bjudit hem vänner och barn på en lite glöggmys för att fira in jullovet.
Nu ska storsyster få ha jullov ända fram till den 11 januari, härligt!

Måste få visa mitt nya julpynt jag köpte idag! (schhhh, säg inget till min man)



Världens sötaste små grisar!
Jag älskar verkligen kor och grisar i alla olika former och dessa två grymtade så härligt när jag gick förbi idag på handelsträdgården och de ville så gärna följa med hem till mig.
25 kr stycket, det var inget dyrt kilopris! ;0)
Passade utmärkt här hemma i skogen på landet i ena köksfönstret under adventsljusstaken.
Wessmantorps egna julegrisar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har hört omvägar att det krävs snitslad bana i ert hem för att kunna zicksacka sig fram bland alla julsaker och pynt? :) Städa behöver du nog inte Nina.. När alla julprylar är borta så blir det nog rent och fint igen i torpet :)
Här är det mer modest... en jultomte och två stakar och vips är det jul :)

Anonym sa...

För 25 kronor får man ett 3 pack bacon på citygross.......!

Husbonden

Wessmantorp sa...

Ha ha, ja gott om julpynt är det inte ont om! ;0)
Fast jag hade nog tyckt att det hade räckt med en jultomte och två ljusstakar här hemma när det är dax att städa ut julen igen efter 13-helgen.
Har bara mig själv att skylla! ;0)


Måste dock påpeka för dig husbonden, att ett 3
-pack bacon ifrån Citygross inte platsar lika bra med adventsljustaken som den gör i din mage! ;0)

Anna sa...

Tack för en trevlig kväll igår, och du gör helt rätt i att strunta i städningen. Jag tyckte Johannas tips var lysande! Så kommer jag sköta min julstädning, fast utan vinet då ;o) Jag ska städa efter jul istället men bara av den anledningen att mäklaren kommer hit & tar till-salu-bilder på huset i nästa vecka. :o)))
Kram på dig/er!