söndag 26 december 2010

God fortsättning...

...på julen!

Hoppas ni alla haft en lugn och skön jul!
Jag själv har haft det hur bra som helst och vi har kunnat fira nästan hela julen tillsammans, det är bara i kväll på annandagen och i natt som min make behöver åka iväg på jobb. =0/

Julafton firade jag, maken och barnen i mitt föräldrarhem i Ekeby tillsamman med föräldrarna och mina syskon och deras familjer + lite andra nära och kära.
Ju fler barn på julafton desto bättre! =0)
Min mamma och pappa bjöd som vanligt på en traditionsenlig julafton och det blev mys framför brasan med Kalle Anka, glögg, god mat och allt annat som tillhör en sådan kväll.

Det värmer i alla fall i en mammas hjärta när man vet att barnen haft en rolig julafton med glädje, gemenskap, spänning och förundran...

Storasyster äter pinnar medan hon ser Kalle Anka.

Lillebror visar att han fått en ny tand Lilljulafton.

Storasyster leker med sitt nya pussel.

Lillebror tittade förundrat på tomten.

Vi var många på julafton så det blev många julklappar.








Juldagen kom fort men Julottan i kyrkan hoppade vi över i år också och låg istället hemma och snarkade gott.
Vi fick köra på den gamla traditionen och se den gamla filmen "Julotta" när vi vaknade istället.
Då ser ingen när man gäspar och ignorerar kollekthoven när den kommer... ;0)



På eftermiddagen firade vi jul här hemma i Wessmantorp med makens del av familjen.
Vi glädjes så länge hans gamla mormor och morfar (som är 89 och 90 år gamla) fortfarande kan vara med, man får ta vara på tiden man har tillsammans...

Inga kommentarer: