tisdag 28 december 2010

Diskmaskins trubbel...

Idag har vi firat julen 2010 för sista gången då barnens farfar med sambo kom på besök och hade fina julklappar med sig.
Jag hade skippat julmaten och serverade istället idag pastgratäng med sallad och pannacotta till efterätt, det hela verkade vara uppskattat.
Barnen blev glada över att se farfar igen och sköna barnskratt klingade härligt mellan väggarna.

Det hade varit en jätte trevlig dag om inte den förbannade diskmaskinen lagt av, humf... =0(
Typisk att den ska lägga av just idag när vi haft gäster och hela maskinen var laddad till brädden.
Vi renoverade köket 2007 så maskinen är knappt 3 ½ år gammal men vill ändå inte fungera som den ska. =0(

Ikväll har jag med andra ord stått och diskat förhand som normala människor gjorde fram tills diskmaskinens födelse, och det var till att börja med rätt hemtrevligt att stå och diska till Luciano Pavarotti som sjöng ur Verdis Rigoletto, men när han sen övergick till att sjunga ur Othello så var jag nog lika ursinnig...

En stor heder till ni barnfamiljer som klarar er utan diskmaskin....

Efteråt gick jag och lugnade ner mig med lite Andrea Bocelli.

Inga kommentarer: