torsdag 25 augusti 2011

Linas Matkasse...

Nästa vecka ska jag prova Linas Matkasse för första gången! =0)
Jag har hört så mycket gott och bra om denna smarta grej (att få hem matvaror och recept till dörren för en hel arbetsvecka), så nu tänker jag äntligen testa det.
Första gången fick man en "prova på rabatt" så det blir verkligen billigt då man får middagsmat för 4 personer + frukt i 5 dagar.

Jag tycker verkligen jättemycket om svensk husmanskost och lagar mycket sådan mat i veckorna, lediga helger är en annan sak då lyxar jag gärna till det! ;0)

Det ska bli riktigt roligt att nu få tips och inspiration om ny mat som man kanske inte själv lagar så ofta.
Jag fick kommande veckas menu på mailen idag och det låter verkligen supergott alltihopa!

 
www.linasmatkasse.se

Veckans meny vecka 35


A Medel: Kryddiga färsbiffar med potatissallad och indisk raita
B Medel: Ratatouille med paprikakryddad quorn och ris
C Snabb: Mozzarellafylld lövbiff med pepprig ruccoladressing och pasta
D Snabb: Varmrökt lax med dill- och senapsdressad pärlcouscous
E Tuff: Grillad kycklingfilé med sparris och ugnsbakad potatis


På söndagkväll kommer matkassen till dörren och jag lovar att komma med en utförlig recention av hela veckans mat på fredag nästa vecka.
Det ska bli så spännande och roligt att laga mat kommande vecka!

2 kommentarer:

Anna sa...

SÅ kul att du/ni kommer att prova Linas, jag är själv supernöjd & det ska bli spännande att läsa vad ni tycker om maträtterna & vad Tobbe tycker om pärlcouscous (moahahahahahaaa) ;o))
Kram på er!

Wessmantorp sa...

Ha ha ha, ja gud vad jag har skrattat! =0)
Det här kommer bli riktigt intressant!