tisdag 2 augusti 2011

Mina sommarplågor...

Nu när jag är så flitig att röra på mig så är musiken en ständig följeslagare i lurarna.
Tacka gode gud för Spotify!

På Spotify har jag olika spellistor beroende på vilket humör jag är på och när jag är på riktigt powerwalking humör blir det gärna dancmusic.

För tillfället har jag två sommarplågor som spelas varje gång jag är ute och rör på mig.
Det är svenske RedOne och en rappare som kallar sig Pitbull som har samarbetat med både Jennifer Lopez och Marc Anthony.
I Jennifer Lopez låt har de "samplat" (lånat ett musikstycke) ifrån den gamla 80-tals klassikern Lambada.
Lambada kommer jag så väl ihåg under mina unga år, den var verkligen uppseendeväckande på sin tid.



Pitbull & Jennifer Lopez - One the floor/Lambadaversion 2011!



Kaomas orginalversion av Lambada från 1989.



Pitbull & Marc Anthonys - Rain Over Me.

Inga kommentarer: