fredag 12 augusti 2011

Vilken bra dag...

Idag blev verkligen en kanondag med "fredagsmys" så det förslår!
Vi gick upp tidigt för att lillebror skulle börja sin inskolning med frukost på dagis, skönt att bara hoppa i kläderna och få frukost serverad när vi kom fram. =0)
Det var toppenväder i förmiddag så när det var dax att lämna honom själv en stund så passade jag och en annan skön och go mamma som också skolar in sina barn att gå ner i den underbara lummiga trädgården på dagis bland bärbuskar och fruktträd för att plocka vinbär.
En hel spann blev det tillsist!

Det fanns massor av vinbär!

När vi var färdiga med bären fick vi en fin liten picknick som vi kunde njuta av när vi gick en runda i den härliga naturen runt dagis. =0)
De har nog världens bästa "matmor" på barnens dagis!
Vi satte oss i solen på en liten paviljong, pratade och njöt av maten vi fick med oss.
Lite tiggande ankor kom och hälsade på eftersom vi satt precis intill en damm, de verkade också vilja smaka lite...

Ankan på bilden är dock oskyldig! ;0)

Efter dagens inskolning fick vi erbjudandet att följa med ner på byn och äta lunch på lokala haket, jättetrevligt!
Vi satt och pratade både skoj och allvar medans barnen lekte till maten kom på bordet, sen var det 6 barn och 4 vuxna som åt och pratade tills tallrikarna nästan var tomma.
Det blev verkligen en trevlig förmiddag och lunch idag!

Nu ikväll var vi bjudna till en granne här i Wessmantorp på kvällsmat tillsammans med andra trevliga människor.
God mat och dryck tillsammans med goda vänner gjorde att kvällen gick fort och plötsligt var kl 22:10.
Med en pigg storasyster och en mycket mindre pigg lillebror begav jag mig hemåt, jag måste också varit trött för jag glömde kvar hela min väska med mobil, kamera och allt annat viktigt.
Barnen hann nog inte ens landa på sina kuddar innan de somnade.

De som jag verkade också tycka att det varit en toppen dag!

1 kommentar:

Anna sa...

Vilken toppendag! ;o)