tisdag 6 september 2011

Frissan...

Idag inleddes ett nytt anfall mot de gråa håren! =0/
Det var en intensiv strid som varade nästan i 2 timmar, men nu är de besegrade för denna gången. ;0)
Med andra ord så har jag varit hos frissan för klippning och slingor idag. ;0)

Måste bara säga att jag lyckats få tag i världens bästa frissa!
Hon har sin salong ute på sin gård i en mysig avdelning av boningshuset som gjorts om till hårsalong med egen entré och man blir alltid så väl omhändertagen. =0)
Min frissa är nog 5-6 år äldre än mig själv och riktigt duktig både med färg, sax och pincett, aldrig stress utan hon tar god tid på sig för att man ska bli så nöjd som möjligt.
Det känns som man får en helrenovering varje gång man varit hos henne och jag betalar nog aldrig mer än 650 kr för klippning, slingning/färgning och brynplockning.
Tacka vet jag gedigen kunskap på landet än de löjeväckande priser på stadens modesalonger där jag ändå aldrig blivit nöjd.

Halleljuah för min frissa Ingela! ♥

Inga kommentarer: