lördag 17 september 2011

Teknikens under...

Nu vet jag vad många av er tänker och till er vill jag vara säga...fel, fel, fel...!
Det handlar inte om den sortens teknik! ;0)

Nej, idag har jag utövat hjärtlungräddning på en digitalbox som borde tituleras ålderspensionär!
Den stackars boxen fanns i huset när vi flyttade hit och var redan då förtidspensionär.
Efter det stora åskovärdet för 2 år sedan (som orsakade kaos och nästan brände ner huset och till och med lyckades pricka med en blixt rakt genom husbonden så ambulansen fick komma) så trodde jag äntligen att han nått sin sista vila, ja digitalboxen alltså!
De två TV-apparater och den digitalbox som blixten verkligen lyckades mörda hade otur, men blixten skonade den stackars åldringen och han fick tyvärr leva vidare i alla fall. =0/
Nu har den dock varit på konvalescens på en mycket lyxigt inrättning, (mitt gamla linneskåp) och idag åkte han fram för att eventuellt kopplas till en temporär television, detta så jag kunde få lata mig framför en TV tillsammans med Arne och se en film i sovrummet.

Efter nästan 1 ½ timmes hårt arbete ligger boxen nu istället på intensiven (längst in under trappan) och jag har svurit en hel del medans Arne konfunderat legat och tittat på mig ifrån hallen.
Det ser inte ut som om det blir någon film i sängen i kväll, jag får nog istället plocka fram barnens portabla DVD-spelare som vi annars bara tar fram vid långa bilresor.
Vi har ju två st så då blir det Pirates of the Caribbean på min och 101 Dalmatiner på Arnes! =0)

Inga kommentarer: