tisdag 27 september 2011

Knytte...

Idag när jag nu var ledig från jobbet så passade jag på att följa med storasyster när hon skulle på Knytte i skogen.
Knyttebarn är man innan man blir Mullebarn.
Jag hade turen att mina barn från början kom in på en I Ur & Skur förskola som drivs av Friluftsfrämjandet.
"Pedagogiken bygger på en upptäckarglädje och en nyfikenhet som lär barnen att se sambanden i naturen, men också att använda alla sina sinnen. 
I Ur och Skur handlar om ett upplevelsebaserat lärande och friluftsliv för att uppnå läroplanernas mål."
Jag och storasyster hade en underbart härlig förmiddag tillsammans med fröknarna och de andra barnen på dagis.
Vi packade ryggsäckarna, gick ut i skogen för att lära, upptäcka och leka!

Storasyster redo för Knytte!

Mamma och storasyster på väg till skogen.

Barnen på väg till fikastället.

Här tog vi fram stormköket...

...och stekte krabbelurer till fika.

Mys...

Maria nyckelpiga.

Hon fick också en krabbelur.

Lek i skogen.

Klättring på stengärdet.

Storasyster tyckte det var högt upp.

Vi hittade en groda.

Vi träffade en massa roliga djur i skogen. =0)

Innan vi gick hem igen sa vi "Hej då" till Maria Nyckelpiga.

Inga kommentarer: