måndag 26 september 2011

Lyx i frysen...

Idag har jag fyllt frysen med lyx! =0)
Denna lyx består i extremt närproducerat kött, då de gått och betat här hemma omkring.
Hyllorna är nu fyllda med lammkött ifrån vänner här hemma i Wessmantorp, lamm som jag till och med själv hjälpt till att passa ett par gånger i år.
Jag vet att de har haft ett kanonbra liv ute på stora fina ängar hela våren och sommaren och har sköts om med mycket kärlek och omtanke.
De är födda på gården och har slaktats bara några km hemifrån på ett lugnt och bra sätt.
Detta för mig är det absolut bästa och lyxigaste kött man kan få.

För att förtydliga för er som inte är vana vid lammkött så är det INTE små söta ulliga lammungar jag har i frysen utan kött ifrån nästan vuxna lamm som föddes tidigt, tidigt i våras.
För er som inte smakat riktigt gott tillagat lamm har verkligen missat något, rekommenderas absolut!
Idag stoppade jag nästan allt i frysen utom revbenen som nu marineras och ska slängas på grillen i morgon.
Ska bli riktigt gott! =0)




Lyckliga får!

Inga kommentarer: