måndag 5 september 2011

I ♥ Ikea...

Som ni kanske har misstänkt tidigare så gillar jag Ikea. =0)
 "Diska förhand-dagarna" är nu räknade och snart kommer denna stuga innehålla en fungerande diskmaskin igen, ingen är lyckligare än jag! =0)
Att vara diskmaskinsänka har väl gått ann så länge jag gick hemma och var mammaledig men nu när jag börjat jobba igen så är det mer påtagligt hur mycket tid det tar att diska, tid som bättre kan spenderas på barnen och familjen.
All heder åt alla de barnfamiljer som inte har någon diskmaskin, starkt jobbat!

Nya diskmaskinen är integrerad och kommer liksom smälta in i köket då maskinluckan ser ut som övriga köksluckor.
Vi satte in ett helt nytt IKEA-kök 2007 och blev riktigt nöjda då det blev precis så lantligt som jag hade hoppats på och passar perfekt in här i skogen.
Tyvärr insåg jag nyligen att våra "Fagerland-luckor" hade utgått ur sortimentet så jag trodde det var helt kört att få en ny lucka till nya diskmaskinen.
Hoppet är ju det sista som överger en och jag är envis som synden så jag ringde IKEA och kollade om de hade något restparti kvar, vilket de hade! =0)
Sagt och gjort, idag var jag på Ikea och beställde luckan i rätt mått så snart blir det fint i köket igen!
Inget mer diskberg likt Mount Everest eller havererade torkställ, det kommer att kastas på tippen fortare än kvickt när min älskade diskmaskin är installerad.

I ♥ Ikea...

Detta är INTE vårt kök men vi har samma luckor.

Inga kommentarer: