tisdag 20 september 2011

Höstinspiration...

Dagen har verkligen gått i höstens tecken.
Igår kom en mycket god vän med rådjurskött, verkligen snällt, tack Jörgen! =0)
Det är ju inte riktigt höst utan vilt på bordet, så på dagens meny stod rådjursgryta.
På eftermiddagen tog jag med Arne ut i skogen för lite motion i kombination med en riktad mission att hitta goda svampar till grytan.
Arne (som jag själv har utnämnt till världens bästa kantarellhund) gick och tugga på kottar medan jag fyllde min lilla medhavda påse med skogens guld. =0)
Hemma åkte kantarellerna i grytan tillsammans med köttet, bacon, lök, fond och en massa annat gott, sim sala bim...mat värd att servera gudarna!

I kväll när barnen var lagda började det klia lite i pysselnerven, tänkte jag ville förgylla hemmet lite med höstens skönheter, det blev en ny fin höstkrans att hänga på dörren. =0)
Tänk så mycket man kan göra med så lite, det var bara att gå ut i skogen och ta mossa, nötter, kottar, lite pinnar och annat krimskrams som fanns här hemma.
Rätt nöjd med resultatet faktiskt!

Inga kommentarer: