torsdag 8 september 2011

Indiana Jones...

Idag har jag känt mig som en riktig Indiana Jones som är ute på äventyr! =0)
Jag har ägnat delar av min arbetsdag åt brandronder vilket resulterade i att min nyfikenhet tog över då jag hitta en gammal utrymningsväg som inte använts på många, många år.
Det var en kryptunnel som skulle leda från en byggnad till en annan om de gamla anvisningarna var rätt.
Naturligtvis var jag ju tvungen att utforska och kontrollera så att detta stämde och om utrymmningsvägen var duglig för att fortfarande andvändas om situationen krävde det.
Jag lös in i tunneln med min ficklampa och konstaterade snabbt att herr och fru spindel hade byggt ett paradis där inne, spindlar är ju inte direkt mina favorit djur. =0/

Ja det var bara att stirra skräcken i vitögat och leta upp ett dugligt vapen mot alla spindelnät.
Utrustad med en sopkvast, ficklampa och en lätt nervös 8 år yngre manlig kollega (som trots sin betydligt stötte muskelmassa inte ville enta tunneln före mig) kröp vi sakta in i äventyret.
När jag kröp där inne kunde jag se mig själv iklädd cool hatt, piska och gammal pistol hölstrad vid sidan och på äventyr med Indiana Jones, målet var att hitta en ovärderlig skatt i andra sidan tunneln. =0)

Äventyret slutade lyckligt och vi kom ut ur tunneln igen, dock betydligt smutsigare än tidigare och lottlösa för skatten lös med sin frånvaro.
Vem säger att man inte kan få uppleva äventyr på jobbet? ;0)


2 kommentarer:

Anna sa...

Hihihi bra jobbat Nina!

Anonym sa...

Hej Nina!
Kul att följa era äventyr här och såklart får du länka från din blogg till min, jag gör det samma då! :)
Ha en skön helg!
KRAM från
Emma Ekeby