tisdag 16 november 2010

Djurens paradis...

Ibland undrar jag om det står rätt till här hemma, fast inte på ett dåligt sätt...

Våra djur har rätt säregna personligheter och interagerar på de mest fantastiska sätt ibland.
Arne tex har en rätt offentlig kärleksrelation till vår katt Elsa.
Det är ganska ofta man ser de två visa sin kärlek till varandra, och då menar jag inte att Arne försöker sätta på henne för er som försöker visualisera detta.
Visst jag medger att sådana försök har inträffat men de har alltid slutat med att Elsa fått in en riktig fullträff med klorna på Arnes nos och han har skamset fått gå och lägga sig i sin biabädd.
Vanligtvis så visar de sin kärlek till varandra genom pussar och massor av kel.
Elsa kan tvätta Arne från örontipp till svanstipp i timmar och han ligger bara och njuter som om han vore på ett lyxigt SPA.
Just denna företeelse fick jag på bild idag.


Förutom all kärlek mellan våra husdjur så händer det ofta andra roliga saker här också.
Idag skulle jag bädda sängarna i sängkamaren, men det ville inte Plutten att jag skulle göra.
Efter en kall natt då han försökt skrämma slag på mössen i stallet så ville han inget annat än sova ut ostört i min säng, han tvärvägrade att flytta på sig vilket resulterade i att han blev nerbäddad.
I ren stolthet låg han kvar i några minuter, men när han märkte att överkastet också skulle på så kom han framkrypande och såg allmänt förargad ut.
Det var med viss protest han tillslut la sig ovanpå och fick somna i lugn och ro.


Sist men inte minst så är våra djur vana vid en viss standard (som snorungarna i "Ung & Bortskämd" på SVT hade sagt) och räknar kallt med att få vad de vill ha.
Elsa har alltid fått de sista dropparna i mjölkglaset efter kvällsmaten och väntar tålmodigt tills hon får sin mjölk.
Sen sticker hon ner tassen och slickar upp varje mjölkdroppe tills glaset är tomt innan hon vaggar iväg till ett varmt och mjukt ställe och somnar gott.



1 kommentar:

Anna sa...

Så söta de är :o)speciellt Elsa som tvättar Arne, katter är så himla mysiga och självständiga, allt de gör är verkligen helhjärtat.