tisdag 2 november 2010

Kärlek och en massa godis...

Vädret idag har nog speglat lite mitt humör, grått, trist och tidvis regnigt... =0(

Idag har jag, min man och barnen spenderat största delen av dagen nere i mina föräldrars hus och umgåtts med min gamle hund en sista gång tillsammans allihop.
I morgon blir det bara jag och mina föräldrar som är med när vi ska ta ett sista farväl.
Det blev mycket pussar, kel och kärlek + en massa godis.
Jag hade köpt rökta grisöron, tjurmuskler och nötlever som han fick njuta av.
Både kameran och filmkameran vad med så vi fick dokumenterat så många ögonblick och minnen som möjligt.
Barnen förstår ju inget som tur är, och ibland önskar jag att man vore lite som de fortfarande.

Jag ansträngde mig till max för att njuta av varje ögonblick och försökte minnas varje detalj av honom som en glad och tillfreds hund i vårt sällskad.
Jag vill komma ihåg hur han luktar, hur hans långa mjuka päls känns när jag klappar honom, och hur han grymtar gott när man kliar honom i öronen.
Jag vill också komma ihåg hans vackra rådjursögon och goa nos som brukar komma bökandes när han ville kela.

Jag vill komma ihåg alla dessa 10 år vi haft tillsamman.
Först sprang vi på polisens appellplan nere i Revinge för att bevisa oss duktiga på hundförarutbildningen.
Sen kommer jag ihåg när han var "aspirant" och vi hade övat på en soptipp och fick bada flera gånger extra den veckan.
Under de senare åren kommer jag att minnas bla när han var med under vår bröllopsfotografering, och hur mycket han älskade snö.

Det finns många, många fler underbara minne som man både kan skratta och gråta till, och dessa vill jag aldrig glömma.
På så sätt kommer han finnas med mig föralltid...


1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.