måndag 1 november 2010

Happy Halloween...

Efter en väldigt seg morgon så kom vi igång och började förbereda oss inför barnkalas med Halloween-tema hemma hos min ena syster i Hbg.
Barnslig som jag är så ville jag ju naturligtvis också spöka ut mig.
Båda barnen skulle vara pumpa idag men tyvärr hittade jag ingen pumpkostym för vuxna så jag gick på den lite mer traditionella linjen och valde häxa.

Det började inte bra då jag insåg att mitt redan begränsade förråd av nagellack inte tillgodosåg mitt häxbehov.
Normalt sätt så står det en 3-4 st flaskor med klart nagellack eller med en svagt pärlrosa nyans och detta fungerade ju inte idag.
Nej det blev till att improvisera och försöka skaffa fram svart eller åtminstånde en mörk färg att måla naglarna med.

- "Man tager vad man haver..."

som Kajsa Varg sa en gång i tiden, och det slutade med att jag tog hobbyfärg och blandade det ihop med en flaska klarlack ur nagellackförådet.
Det blev inte vackert men de fyllde sin funktion, och jag får nog be om hjälp att blästra bort det nästa gång jag kör förbi en svetsverkstad. ;0)

Det värsta av allt var dock när sminket var omsorgsfullt lagt (och jag såg ut som en rälig hagga) kom på att jag faktiskt var tvungen att visa mig ute i verkligheten innan vi kom fram till kalaset.
Jag kunde ju tyvärr inte knäppa med fingrarna som en riktig häxa och förflytta mig från vårt eget hus till syrran i Hbg.

- "Oj då, det tänkte jag inte på!"

Jag förträngde den tanken för tillfället och började glatt sätta på barnen deras kostymer.
Dottern var väl föga intresserad av att bli påklädd en söt liten pumpklänning men det gick till sist.
Lillkillen hade ju inte mycket att sätta emot utan lät sig bli "pumpifierad" utan några klagomål.
Till skillnad ifrån mig så blev de jätte söta!

Dottern med sin morfar. 

Världens sötaste lilla pumpa!

När vi sen var färdiga att åka så blev det plattan i mattan för att försöka undvika alla inbromsningar som resulterade i att andra människor kunde se mig.
Risken hade funnits att någon då fått ringa 112 för att mitt hemska utseende hade orsakat en olycka.
Paniken över att polisen kunde stå bakom nästa hörn och vinka in mig för en rutinkomtroll eller för alcotest gjorde att mitt hjärta slog ca 300 slag i minuten fram tills jag parkerade i Hbg.
Tänk er själva när jag hade rullat ner sidorutan och de hade fått se vad som väntade när de skulle be om körkortet.
Tack gode gud för att detta inte hände!

Nästa helg ska hela familjen på fest men då är det bara på andra sidan skogen, så då gör det inget om vi skrämmer skogstrollen på vägen. =0)
Längtar redan till fredag, ha ha ha ha!!!

HAPPY HALLOWEEN !!!

Inga kommentarer: