torsdag 25 november 2010

Jag har blivit storasyster...

Idag har jag fått en lillebror!
Världens sötaste lilla 11 veckors valp har idag flyttat in hos mina föräldrar.
Jag var med och hämtade det lilla livet i Höganäs med mamma och pappa som gillade den lilla pojken direkt.
Det är en stabil liten hund som verkar vara kanon i psyket och definitivt av en unik korsning.
Pappan är Malionis som vår Arne och mamman en Karelsk Björnhund, två enorma kraftpaket!
Detta var en tjuvparning som slutade i jättefina lugna och sociala valpar, ibland har man tur!
Vi satt alla, jag, min make, barnen, mamma och pappa med alla hundarna och uppfödarna i deras hall och lilla Simon (gillar inte namnet för det påminner om min dryga syssling) gick från famn till famn och pussade glatt på alla.
Jag får lära mig att gilla namnet annars kommer jag alltid att kalla honom lillebror. =0)

Simon lär hålla mina föräldrar sysselsatta en tid framöver och jag ser fram emot många glada år tillsammans med min lillebror.

Tyvärr glömde jag min kamera så ni får hålla tillgodo med gamla kort från uppföraden tills jag tagit egna fina.

Lillebrors mamma och pappa

Lillebror

50% vallhund 50% jakthund = 100 % Lillebror

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är säkert en bra blandning! stor jakt-, & kamp-lust ihop med ett bra bett :)

Anonym sa...

Den beskrivningen skulle ju kunna gälla mig..

Tobbe