onsdag 24 november 2010

Fågelmat på menyn...

Idag såg jag domherrarna leka i skogsbrynet och insåg att det är hög tid att börja mata fåglarna nu när snön täcker marken.
Varje år lägger vi en mindre förmögenhet under vintern för att dessa små söta fåglar ska ha det bra.
Jordnötter, solrosfrö, taljbollar, hampafrö mm serveras dagligen till Wessmantorps småfåglar
Det var bara till att åka till lantmännen idag och fylla på skafferiet och investera i några nya fågelautomater.
Ser nu fram emot att få titta ut genom köksfönstret och se alla små fåglar äta sig mätta.


Det har även skottats mycket snö idag och det gillar vi alla, utom min rygg...
Vi har ett riktigt fint vinterlandskap här hemma nu och hoppas det förblir så under hela vintern.
Med snön kom julstämningen på allvar och idag har jag gjort två fina kransar att hänga på våra ytterdörrar.




I helgen åker även adventsljusstakar, utomhusslingorna och julgardinerna upp, härligt. =0)
Men först måste jag putsa fönstren, inte precis min favorit sysselsättning. =0(



Inga kommentarer: