söndag 14 november 2010

Sportsöndag...

Det är inte mycket sport jag tycker är underhållande på TV, fotboll är tex det absolut det tråkigaste som finns att titta på.
Men det finns favoriter som jag gärna sätter mig ner i soffan och tittar på, de är nästan all vintersporter som skidskytte, skidsprint, alpint, längdåkning mm.
Älskar vinter OS och då kan jag till och med titta på en hel ishockeymatch om Sverige spelar bra och har guldläge.
Sommar OS med friidrott och simning är också jätte roligt.
En livslång önskan är att någon gång kunna åka och titta på ett OS, hade verkligen varit roligt.

Men utöver dessa ovan nämnda sporter så är det bara Formel 1 som jag tycker är riktigt, riktigt roligt.
Idag gick sista racet för säsongen och det var riktigt spännande inför starten då det fanns flera möjligheter hur det skulle sluta.
Men vår favorit och den i särklass bästa föraren vann förstås och det blev en trevlig sportsöndag.

Grattis Sebastian Vettel !


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, F1 är som att titta på Vasaloppet med skillnaden att de tävlande har snyggare outfit,
publiken kan finns på ett och samma ställe emedan de tävlande kör runt , runt, runt i 55 varv.
Själv tycker jag höjdpunkterna är depåstoppen :=)

Wessmantorp sa...

Ja ett depåstopp kan vara helt avgörande i en tävling och kan ändra utsikterna för ett helt lopp. Håller med om att "outfitsen" är mycket grymmare! ;0)