måndag 15 november 2010

Sötsug...

Idag har jag fuskat och bakat muffins ifrån färdig mix.
Detta händer då och då, men endast ett fåtal gånger om året.
Min kära gamla hemkunskapsfröken lär nog vända sig i graven nu, förlåt...

Vissa kvällar kan man inte övervinna sötsuget hur gärna man än vill.
Likt en svältande räv inventerar jag vartenda kökskåp, låda och förvaringsutrymme i huset på jakt efter något som kan stilla mina begär.
Jag hittade då en färdig mix för amerikanska blåbärsmuffins, kanske inte det jag direkt längtade efter denna kväll men det fick duga.
Jag frågade maken fall i fall om han var sugen på muffins, kanske i hopp om han skulle avstyra det helt och leda min dåliga karraktär i rätt riktning, men sådan tur hade jag inte.
Efter en lätt ihopsvepning så var muffinsen i ugnen och bakades till vackra gyllene kreationer.
Det blev vars en stor rykande varm muffin till oss var, resten sparar vi till fikagästerna som kommer i morgon. =0)






Apropå något helt annat...
Spelar ingen roll hur många, fina, pedagogiska eller dyra leksaker man skaffar till sina barn, det är ändå Arnes lilla korg med ben som är roligast, märkligt...

2 kommentarer:

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Ditt stora sötsug är vida bekant över hela bygden :) jag tror tom . att doften från nybakade muffins nådde enda hit, så jag var själv tvungen att bekämpa mitt :) /JK